Rasmus der spiller fisk |
Jesper styrer badeforhængsspillet |
Idag har vi været på besøg i en børnehave hvor vi skulle prøve vores spil af. 4 af os var deltagende spillere og 1 var observatør, kameramand og støttende hånd.
Der bliver spillet vendespil |
Reflektioner:
Vi har reflekteret over spillene og dagen.
- Vi skulle have lavet en bogstavsplade så børnene kunne pege på de bogstaver de ville have i fisk.
- Der blev for meget fokus på finmotorik frem for indlæring af selve spillene.
- Vi har også fundet ud af hvor mange måder man kan viderudvikle alle 3 spil på.
- Formidlingen af spillene var godt. Børnene forstod dem med det sammen.
- Vores formål var det skulle være sjovt og det virkede det til at børnene havde.
Tungen lige i munden mens man rykker sin brik |
Bliver lyttet til opgaven |
Over and out!
Cecilie, Jesper, Louise, Christopher og Rasmus
Hej Storgruppen UCC
SvarSletHvor ser det godt ud!
fedt at i havde succes med at afprøve jeres spil, og den feedback i har fået fra den observerende pædagog.
Kunne i evt. havde lyst til at uddybe mere hvad spillet går ud på?
- Hvad selve spillets formål er?
- Hvad hver brik eller felt står for?
og har i reflekterede over resultatet eller om der var noget der kunne gøres anderledes eller lign.
Det er en super god ide i har fået jer!
Håber kommentareren kan bruges
og vi håber at få lidt mere afvide!
God Påske!
Hej Studie Banden.
SvarSletTak for jeres feedback.
Hvad selve spillets formål er, står skrevet i bloggen op til det flere gange. Vedr. spillets regler, og hvad de enkelte brikker/felter står for, havde vi tænkt os at vise det til finiseringen, men vi vil med glæde smide brikkernes/felternes formål op, så i kan få et bedre indblik af spillet.
Cirkel=Motorik kort, exempel: Hop 4 gange
Stjerne=Mundkort eksempel: Ff - Får eller Hund
Trekant=dyrelyde eksempel Kat
Og ja, vi har reflektereret over resultatet, det burde meget gerne stå skrevet i slutningen af vores blog-indlæg? Men hvis i mener, at vi mangler noget, så sig endelig til.
Mvh. Storgruppen