I dag er vi startet på at udvikle de 3 spil, som vi har valgt at lægge fokus på i projekt Leg dig parat.
I vores overvejelser til spillene har vi indraget æstetiske tanker og valgt at lave brikkerne og kortene til spillene farverige og med figurer som er nemme at kunne genkende. Som nævnt i vores tidligere indlæg henvender spillene sig til førskolebørn og børn i indskolingen, da det er et lovkrav at børnene forberedes til skolen og derfor gøres skoleparate.
Vi har lagt meget vægt på at spillene skulle være billige at producere, da det er begrænset hvor mange penge institutionerne har til nye pædagogiske produkter. Spillene er relative nemme at producere og man kan derfor lave det til et projekt i den udvalgte gruppe, hvor børnene selv kan være med til at lave spillene og på denne måde få skabt succes hos hvert enkelte barn i gruppen.
Udover at have arbejdet med vores pædagogiske produktet i gruppen, har vi i dag arbejdet med innovative arbejdsprocesser i Uffes time. Vi blev bedt om at lave en brainstorming om vores udfordring som er skoleparathed. Bagefter skulle vi finde viden til vores brainstorming. Som kan ses på de 2 sidste billeder.
Fat et reb og bind dig fast til relingen.
Der er en brain storm forude med store bølger af overvejelser.
Fat et reb og bind dig fast til relingen.
Der er en brain storm forude med store bølger af overvejelser.
Her klippes der kort til badeforhængsspillet
Kladde til badeforhængsspil
Kort og "spilleplade"
Mind map i undervisningen
Færdig mind map
Over and out
Louise, Cecilie, Jesper, Christopher og Rasmus
godt med overvejelsen omkring, at det skal være billigt for institutionen at producere spillet, og godt med billeder af jeres arbejde. Det ser godt ud :) Vi glæder os til at læse mere om spillets formål og se hvordan det kommer til at se ud! god arbejdslyst
SvarSlet