O'høj igen læsere.
I dag blev vi ramt af noget SMTTE.
SMTTE-modellen over badeforhængsspillet når vi skal prøve spillet i børnehaven fredag d. 11 april.
Sammenhæng - Vi vil prøve vores spil i praksis
Mål - Lærer børnene bogstaver på en sjov måde og håber de husker det.
Tegn - Vi skal holde øje med om børnene hygger sig og har det sjovt da de lærer uden de måske ved det.
Evaluering/dokumentation - Høre om børnene har haft en sjov dag.
Tiltag - Børnene skal koncentrere sig om dem selv og deres indlæring. Koncentrere sig om hvad der bliver sagt etc.
SMTTE-modellen badeforhængsspillet generelt.
Sammenhæng - Vi vil gerne have at endu flere børn bliver skoleparate.
Mål - Give børnene tal og bogstavsforståelse, krobsbevidsthed, styrke den finmotorisk grovmotorisk.
Tegn - Vi skal holde øje med om børnene begynder at interessere sig mere for bogstaver, tal og deres kroppe.
Evaluering/dokumentation - Give en storgruppe en egnet test, dele gruppen i to også spille spillet med det ene hold i en måned. Samle storgruppen igen og give dem en egnet test for resultat.
Tiltag - Børnene skal koncentrere sig om dem selv og deres indlæring. Koncentrere sig om hvad der bliver sagt etc.
Badeforhængsspillet er en jeg-relateret opgave da man ikke er afhængig af de andre personer i spillet. Børnene skal i princippet bare koncentrere sig om dem selv.
Der er store bølger, så vi må se hvad dagen og natten bringer til imorgen.
Over and out
Cecilie, Louise, Jesper, Rasmus og Christopher
http://www.mitbuf.dk/sites/default/files/skema%20smtte.pdf
http://www.skoleportalen.dk/media/SMTTE_-_en_model_til_planlægning_af_forløb.pdf
Lad os tale om SMTTE'n til vejledning :) Ellers ser det rigtig fint ud på jeres blog. spændende emne :) Mh Anna
SvarSletDet ser rigtig spændende og velovbervejet ud. Fortsæt det gode arbejde! :)
SvarSlet